ŠVP vymezuje specifika naší MŠ, podmínky, které vstupují do výchovně vzdělávacích činností, určuje pravidla soužití dětí, naznačuje vzájemné působení učitelek, volby metod a postupů evaluačního procesu a další potřebná specifika pro naši MŠ.
„HROU POZNÁVÁME SVĚT“
Vzdělávací obsah je zahrnut v šesti základních tématech (integrovaných blocích). Z témat plánujeme podtémata, která jsou součástí třídního plánu. Pro jednotlivá podtémata vybírá učitelka klíčové kompetence, která jsou naplňována dílčími cíli. Snažíme se prací obsáhnout vždy všechny vzdělávací oblasti, tak tím i inteligence (podle Gardrena), jako je verbální, logicko-matematická, prostorová, hudební, tělesně kinestetická, interpersonální, intrapersonální a přírodní. Podtéma vycházejí i z rytmu roku, z konkrétních potřeb dětí i nepředvídatelných situací.
„Haló děti, pojďte sem,
objevíme spolu zem.
Zkoumám, tvořím, pozoruji,
nový svět tím objevuji.“