ŠVP vymezuje specifika naší MŠ, podmínky, které vstupují do výchovně vzdělávacích činností, určuje pravidla soužití dětí, naznačuje vzájemné působení učitelek, volby metod a postupů evaluačního procesu a další potřebná specifika pro naši MŠ. Používané či doporučené metodické materiály a literatura, zásobník společných tematických celků, konkrétní podklady, prováděcí pokyny pro pedagogy a podobné pracovní materiály jsou zpracovány pedagogickými pracovnicemi v týdenních vzdělávacích programech.
TVP je rozdělen do deseti integrovaných bloků, které jsou dány charakteristikou, záměry a očekávanými výstupy. Každému bloku přísluší podtémata, která určují jeho konkrétní obsah. Témata jsou zpracována tak, aby navazovala na roční období a zážitky dětí z nich, na prostředí a okolí domova, na zdraví, bezpečnost a prevenci, objevování a poznávání různých jevů a podobně. Styl vzdělávání je založen na principu vzdělávací nabídky – čili záleží jen na volbě dětí a jeho aktivní účasti. Zde je důležitá motivace.
Podtémata: Jdu si s vámi hrát – Všechny malé kamarády dáme pěkně do parády – Nejsem tu sám
Podtémata: My jsme malí zahradníci – Co se děje v lese – Barvy a chutě podzimu
Podtémata: Dráčkův podzim – Co skrývá moje tělo – Ve zdravém těle zdravý duch
Podtémata: My se čerta nebojíme, Na vánoce, to se ví, upečeme cukroví, Čas pohádek
Podtémata: Leden, za kamna vlezem, Hola, hola, škola volá aneb hrajeme si na školu, Barevný rej masek
Podtémata: Vezmeme si hoblík, pilku, Orientace v čase, Dopravní školička
Podtémata: Hřej, sluníčko, hřej aneb jaro dělá pokusy, Jarní zahrada, Povídám, povídám pohádku, Hody, hody doprovody
Podtémata: U nás na dvoře a na statku, Jízdenka do ZOO, Kdo žije u vody, v lese, na poli
Podtémata: Já a můj domov, Náruč maminčina, Chráníme přírodu
Podtémata: Děti z celého světa – MDD, Světem – letem, Kapitáne, kam s tou lodí